Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

:)

Av Gaby - 2 oktober 2011 19:06

Hey!


Jag har skrivit en '' historia '' om min dröm jag drömde inatt.. Ska lägga ut de här. Allt jag skrev hände i drömmen, så jag har inte lagt till något xd

De kommer va ett långt inlägg, så hoppas ni orkar läsa :)


Det är natt. Jag springer för mitt liv. Jag springer genom sädesfält. Jag springer. Huset är nerrasat. Jag går där med Moa, Judit och Towa. Det finns inget. Det känns som om världen är tom. Bara jag, och mina bästa vänner.

Vi gick in i en liten stuga. Allt var sönder och snett. Jag antog att stormen hade blåst ner stugan. Allt var tyst. Vi gick runt och det enda som lät, var trägolven som knarrade under våra skor.

- Håll er nära mig, sa jag.

- Sch! Hör ni?, sa Towa.

Alla lyssnade. Man hörde tunga fotsteg och tunga andetag. Vi stog som förstenade.

- Han har hittat oss, sa jag tyst och rädd.

- Vem?, frågade Towa.

- Anders, svarade jag. Han är.. Jag slutade när jag kände den kalla andedräkten mot mitt ansikte. Tiden stog still. Moa och Judit tryckte sina händer i mina. Man kunde höra deras nervösa andetag i mörkret. Man kände deras rädsla, precis lika stor som min.

- SPRING!, hörde jag Towa skrika.

Vi sprang. Vi sprang ut mot vetefältet. Jag kunde höra ifrån stugan ett rop på hjälp. Jag stannade tvärt.

- Vänta!, skrek jag. Hör ni?

Rösten lät bekant, så jag bad Towa, Judit och Moa att stanna där vi stog. Jag sprang så fort jag kunde tillbaka till stugan. Jag skrek till killen att han skulle ropa igen. Jag följde rösten till en källare. En liten, trång källare utan ljus. Jag sträckte ut händerna och letade efter honom. Jag fick tag i en av händerna.

- Är det här din hand?, frågade jag tyst.

- Ja, svarade rösten.

Jag kände att han satt fast med rep runt handleden. Jag tog fram min fickkniv och sa till honom.

- Jag ska försöka skära av repen, så ta det lugnt.

- Okej, svarade han nervöst.

Jag önskade att det fanns ljus, då skulle jag få veta vem det är. Efter ett tag var han fri igen. Jag tog hans hand och drog honom med mig uppför trappan ut genom dörren och sprang ut till vetefältet där jag kunde se Moa, Towa och Judit stå. Jag hade inte hunnit vända mig om och kollat vem jag hade dragit med mig. Men nu gjorde jag det och kunde se det välbekanta ansiktet från de lilla ljuset som fanns på himlen. Jag började gråta när jag såg vem det var.

- Gabriel, din idiot, varför gick du hit själv?, frågade jag medans jag grät.

Han svarade inte, han grät lika mycket som jag och kramade mig hårt. Judit, Moa och Towa gick fram o kramade oss två samtidigt. Tillslut släppte jag Gabriel och tog hans hand och sa

- Lämna mig inte igen.

Han kramade mig igen. Bakom honom kunde jag se Anders smygandes. Jag släppte Gabriel sakta. Jag tog hans hand och Judits hand medans jag backade. Jag viskade:

- Spring..

Vi sprang. Fort. Allt flög förbi oss. När vi kom fram till ett träsk ramlade jag ihop på det lilla gräset som fanns. Jag hämtade andan igen. Gabriel, Judit, Towa och Moa satte sig på en sten. Vi kunde slappna av igen. Nu var det kolsvart ute. Gabriel reste sig och gick fram till mig. Han tog min hand och drog mig upp. Vi kramade varandra länge, och jag vågade inte släppa honom. Vi alla var vakna hela natten och lyssnade efter fotsteg eller andetag, men vi hörde bara våra egna andetag. Tillslut blev det morgon och solen kom fram. Jag tittade runt och såg att det inte var ett träsk. Det var en gammal, gammal tågstation. Men vi var smutsiga och trötta. Vi gick in på perrongen och kollade när nästa tåg gick. Det gick om tio minuter. Till Haparanda. Så långt kunde vi inte åka, bara Gabriel kunde.

- Den stannar i Luleå också, där bor jag, sa han.

Alla blev tysta. Jag gick fram till honom och kramade honom igen. Jag ville inte släppa honom. Vi kramades en lång stund. Efter ett tag släppte jag honom och gav honom en puss på kinden. Han kollade på mig. Sedan tog han min hand och sa:

- Jag glömmer dig aldrig, Gabbi. Bästa vänner, livet ut.

Jag började gråta igen.

- Jag kommer inte heller glömma dig. Jag älskar dig, bästa vän.

Vi släppte varandra när vi kunde höra tåget åka in på spåret. Han vände sig om, och vände sig tillbaka till mig och kollade på mig igen.

- Jag älskar dig också.

Han vände sig om och gick till tåget. Just i den sekunden kom Anders bakom oss, och jag kände hur han kom närmare.

Jag fick inte fram ett ljud. Jag önskade att jag var hemma. Jag tog Towa och Moa i händerna medans Judit stog framför mig, med ryggen mot mig. Plötsligt viskade jag:

- Oroa er inte. Vi kommer inte dö. Vi kommer aldrig dö, viskade jag med ett leende. Jag släppte sakta deras händer och vände mig om mot Anders. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag slog sönder Anders käke och knäade honom i skrevet. Jag stog kvar, och såg honom falla ner på marken. Mina kompisar kollade på mig, och jag fortsatte kolla på en medvetslös Anders. Sen backade jag och gick in till tågstationen. Mina kompisar följde efter men sa inget. Sedan stannade tiden, allt stog helt still. Förutom jag. Jag stog ensam i världen, utan någon brevid mig. Sen blev allt svart.

 

Detta var en av mina drömmar. Inget har hänt på riktigt. Än..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hey

Av Gaby - 6 november 2011 17:46

heeeey :)   De va ett tag sen jag bloggade, så jag gör de nu :) De har inte hänt speciellt mycket, forever alone som vanligt. De har varit höstlov nu, o imorrn börjar underbara skolan! </3 Idag har jag kollat på film hela dagen! Hip hip ho...

</3

Av Gaby - 10 oktober 2011 19:49

ALEX ÄR SEEEEEEEEEEEEEEEEG :(   hejdå

Av Gaby - 10 oktober 2011 18:10

Heeeeej   Jag är kär :'3 Tänker nt säga i vem, men lugna, de är bara 3 st som vet :) eba, alex o ellen ♥ dom litar jag mest på, faktiskt.. o.o de är mysko.. efter skolan i dag va ja med hanna o elin ett tag, sen dissa dom för dom...

Av Gaby - 7 oktober 2011 21:44

Hejsaaaaaaaaaan   vetni? Alex börjar skriva som mig.. :3 Träffas vi irl kommer han säkert prata som mig också, asgrymt alltså. Och jag skriver nt som ja pratar.. förutom ibland när ja skriver '' jag '' så skippar jag g:et... :D Irl säger ja...

Av Gaby - 5 oktober 2011 20:13

Hejsaaaan !   imorrn fyller jag år, coolt va ? a ja vet.   hejdååå :3 ...

Presentation

Hej. Här tänker jag skriva om mitt ensamma liv. Enjoy..!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards